Marjon Wassenaar

Marjon Wassenaar is de oprichter, initiator en directeur van Stichting Streetlive TV.  Als sociaal ondernemer is Marjon Wassenaar verantwoordelijk voor het bedenken, initiëren en begeleiden van diverse (jongeren) media- en participatieprojecten, waaronder Streetlive TV, Mind the Gap, MOOOVES The City en MOOOVES To Work. Uitgangspunt in haar werk is altijd het zoeken naar verbinding en het anders denken. Integriteit is het sleutelwoord. Zij weet (hang)jongeren op de juiste manier aan te spreken en in actie te krijgen.

Naast Stichting Streetlive TV werkt Marjon Wassenaar als documentaire- en filmmaker. Bijvoorbeeld de documentaire ‘Lastig’; een film over hoe een licht verstandelijk gehandicapte jongere zich staande probeert te houden in onze onoverzichtelijke maatschappij. Als regisseur en researcher heeft zij jarenlang voor televisieprogramma’s gewerkt, o.a. voor de RVU, Teleac/NOT en de AVRO. Enkelen van deze programma’s zijn Kaap de Goede Hoop, Terug op de werkvloer en de documentaire Bart en Rijonne.

Ook heeft zij op maat gemaakt multimediale projecten voor specifiekere doelgroepen geïnitieerd en begeleid:

• “Back on Track” – een voorlichtings- en behandelfilm over PTSS (post traumatisch stress syndroom) voor centrum ’45
  • “Mijn huis mijn thuis” een voorlichtingsfilm over diverse manieren van wonen, voor en door volwassenen met een beperking.

Daarnaast blijft zij educatieve programma’s ontwikkelen en maken.

Schermafbeelding 2013-09-26 om 15.13.17  nl.linkedin.com/in/marjonwassenaar