Jeugdconferentie Westland

Donderdagavond 20 november werd voor de tweede keer de Jeugdconferentie gemeente Westland gepresenteerd.

Het doel van de Jeugdconferentie was om de participatie tussen de jongeren en de volwassenen in de gemeente te verbeteren door te laten zien wat de jongeren in huis hebben. Door de samenwerking met Stichting Streetlive TV werd het dit keer een conferentie voor en door de jongeren zelf. Dit werd gedaan door de jongeren aan het woord te laten en ze zelf ideeën en punten van kritiek te laten presenteren aan de wethouders en raadslieden van de gemeente.

De avond was goed verzorgd en vond plaats in het pand van de stichting Patijnenburg in Naaldwijk. Na de aftrap van wethouder Marga de Goeij presenteerden de jongeren uit de gemeente een door henzelf, onder begeleiding van Stichting Streetlive TV gemaakte film. De sfeer was hartelijk. De verschillende werkplekken waren omgetoverd tot ruimtes waar workshops werden gepresenteerd door meerdere professionals uit het jongerenwerk. Tijdens de workshops werden discussiepunten opgesteld, die later op de avond werden gepresenteerd aan de gemeente Westland.

De jongeren lieten deze avond hun talenten zien. Zij gaven duidelijk aan welke veranderingen zij graag binnen de gemeente zouden willen om de samenwerking tussen de jeugd en de volwassenen nog beter te krijgen.P1030145

Tot slot zette de gemeente drie jongeren in het zonnetje die een belangrijke bijdrage leverden aan de maatschappij en aan hun medemens. Wethouder El Mokademm reikte deze nieuwe stimuleringsprijs: de ‘Uitblinker’ uit aan Stanley Josepa, Mariska Verkruisen en Tristan van Berghen. De drie jongeren zijn door een jury gekozen uit een groep van zestien en hebben een eigentijds jeugdlintje gekregen.

Verslag is te bekijken op: